Jury van het gala

Het Ondernemersgala heeft een volledige onafhankelijke jury. Deze staat los van het bestuur en/of organisatie van het gala.

De jury bestaat uit de volgende leden:
– Mevrouw B. Schaap, beleidsmedewerkster EZ bij de SED organisatie
De heer T. de Wit, directeur/eigenaar Dirk de Wit Mode
De heer D.R. Bleeker, directievoorzitter Rabobank West-Friesland
Mevrouw C. van der Woude, partner BDO Belastingadviseurs
Mevrouw W.T.M. Peelen, directeur/ eigenaar Sneeboer & zn.
De heer L.A.M. van der Laan, voormalig directeur Van der Laan B.V.

De jury staat onder voorzitterschap van de heer Marinus Zoutendijk, oud-voorzitter Stichting Ondernemersgala Westfriesland en nog actief als directeur/eigenaar van Abovo Media. Alle communicatie tussen de jury en (genomineerde) bedrijven verloopt via Judith Albers van Au Boulot Coördinatie, bereikbaar via 0228 – 322 524 of info@au-boulot.nl.

Aan een nominatie, de selectieprocedure en/of kandidaat winnaar worden NOOIT kosten in rekening gebracht of andere financiële verplichtingen aan de organisatie van het Westfries Ondernemersgala. De gehele procedure is op basis van vrijwilligheid, onafhankelijkheid, vertrouwelijkheid en respect. 

Beoordelingscriteria

De jury hanteert de volgende beoordelingscriteria:
– strategie/ visie
– innovatief vermogen van de onderneming
– personeelsbeleid
– financieel beleid
– communicatiebeleid
– kwaliteitszorg
– milieubeleid
– maatschappelijke betrokkenheid
– belang van de onderneming in de regio
– belang van de onderneming buiten de regio
– uitstraling ondernemer/ leiding van het bedrijf

Het zwaartepunt van de beoordelingscriteria varieert naargelang de aard van de prijs. Voor de Rabobank West-Friesland Méér prijs ligt het zwaartepunt op strategie/visie, kwaliteitszorg en het belang van de onderneming buiten de regio. Voor de WBG Runner Up prijs ligt het zwaartepunt op het innovatief vermogen, financieel beleid en het belang van de onderneming binnen de regio. Voor de Van der Valk Retail Publieksprijs wordt bij de selectie van drie tot vijf bedrijven vooral gekeken naar het belang van het bedrijf in de regio, uitstraling en communicatie.

Om de winnaars van de Rabobank West-Friesland Méér- en de WBG Runner Up prijs te kiezen komt de jury na drie rondes tot een oordeel. Voor de Van der Valk Retail Publieksprijs wordt al na één juryronde de hulp van het publiek ingeroepen. Via deze website kan het publiek de keuze maken uit drie tot vijf (online) retailers.

Alle geleverde informatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld en zonder uitdrukkelijke toestemming wordt niets van deze informatie op welke wijze dan ook gebruikt.